Middelburg-Dunkerque

2012-06-10

Der blev ikke hvilet længe på laurbærene efter sejren i aftes. Vi havde planer om at sejle til Ostende. Broen ud af havnen åbnede første gang kl. 8,.15, så der måtte vi med. Sammen med Svend sejlede vi ud og troede, at vi hurtigt ville være ved Vlissingen. Men ak, brovagterne var ikke særlig flinke denne formiddag. Det tog os ca. 2 timer at sejle de 4 mil til Vlissingen. Det gjorde imidlertid ikke så meget, for strømmen var allerede stærkt udadgående, så vi kom ud i Nordsøen med over 9 knob. Det gik så godt, at vi besluttede at springe Belgien over og sejle direkte til Dunkerque i Frankrig. Vejret var lunt i starten, men efterhånden trak det op til regn. Det kom dog først rigtigt, da vi var kommet i havn. Vinden havde hele dagen været svag, så det blev kun til en halv times tid for sejl. Ankomst ca. 17,30. Trip 52,4. Log 11.100 sm. Aftenen tilbragte vi i selskab med Svend. Han blev introduceret til vore ”svenske grillkartofler”, som vi grillede ombord på Freja i øsende regn. Men hyggeligt alligevel.