Newhaven-Brighton

2012-06-17

Efter nogle gode dage i Newhaven er vi nu klar til at gå et lille nyk videre mod vest. Newhaven havde jo ikke de bedste faciliteter, men var et godt beskyttet sted at ligge, mens et par ret hidsige lavtryk passerede. Det blæste stadig 8-10 m/s, da vi drog af mod Brighton. Vi rebede både storsejl og genua. Mest for at vi kunne gå godt i søen med balance i båden. Turen gik fint og tog kun knapt 2 timer. Vi ankom planmæssigt ved højvande og havde masser af vand under kølen ved indsejlingen. Havnen her har et samarbejde med 6 andre her på sydkysten (flest i The Solent). Det betyder, at man kan betale for 5 overnatninger og få 7, hvis man benytter de andre i samarbejdet. Det tilbud har vi købt. Vi betaler så 137 £ for 7 overnatninger, hvilket sænker prisen fra ca. 27 £ pr. nat til 19,5 £. Fodboldkampen så vi på West Quay – Pub og Restaurant. Vi har allerede fortrængt resultatet. Sidste del af kampen så vi sammen med 2 nordmænd – de var på vej hjem til Norge, den ene, Christian, var gast et kort stykke vej. Skipperen, Raymond, havde med kone og 3 børn været i Caribien ombord på Afrodite af Frederiksstad og var nu på vej hjem. De tog af sted for 1 år siden. Vi har tænkt at blive her i Brighton en dag mere, så i morgen er vi turister.