Overliggerdag i Chichester

2012-06-20

Cyklerne må frem, da der er ca. 8 km ind til byen. Offentlig cykelsti det meste af vejen gennem meget landligt Sydengland. Jonna havde ønske om at se en rigtig gård. Det ønske blev opfyldt, da vi på vejen passerede Manor Farm, en kvægfarm. Det virkede meget rodet og 60-eragtigt. Bl.a. med en gammeldags møddingsplads. På marken var der mest hvede, men også en del majs og havre. Resten var græs til foderbrug. Så gik det videre til Chichester, en by med omkring 27.000 indbyggere. Domkirken i byen er en millionby værdig. Domkirken har en ørnepar med 4 unger. Jeg fik lov at se en af ørnene gennem en stærk kikkert. I domkirken tilbragte vi et par timer og sluttede med frokost i klostergården ved domkirken. Siden 1300-tallet har stedet været mål for pilgrimme, der kom for at bede ved den hellige biskop Richards helgenskrin. I øvrigt er kirken speciel ved at have et klokketårn, som er uden tilknytning til selve kirken. Herefter var vi på byens bibliotek for at ajourføre websiden, da vi ikke har nogen forbindelse i Chichester Harbour. Så gik turen hjemad, og cyklerne blev pakket og stuvet. Vi er i øvrigt begyndt at bruge bomdirken som hejseværk til at få cyklerne frem og tilbage – det fungerer fint og er bedre for gamle rygge.