2. overliggerdag i Ouistreham

2012-07-09

Cyklerne frem og vores første opgave var at købe ind, da vi er godt nede med alt i dagligvarer. Vi kørte over ved slusen til byen, men vi kunne ikke finde turistinformationen. I stedet kørte vi ind mod centrum, hvor vi fandt en lille købmandshandel. Her købte vi det mest nødvendige, så vi kunne klare frokosten. Om eftermiddagen fandt vi et kæmpe supermarked, Carrefour, med hjælp fra personalet på havnekontoret. Inden indkøbet i Carrefour var vi på stranden, hvor turistinformationen var. Vi fik her et tip om en butik, hvor vi kunne ajourføre vores website. Det viste sig at være en noget speciel biks. Harddiske, skærme og andet computergrej lå adskilt hulter til bulter, men i et hjørne var der 3 computere til brug for kunder. 1 € pr. 15 min. Med noget besvær fik vi det klaret. Om aftenen var vi på cyklerne ude at kikke på en tør havn ved lavvande. Hjemme igen havde vi besøg af Poul, en englænder, som er vores nabo i havnen. Han er pensioneret professor med speciale i sukkersygens påvirkning af øjet. Vi hyggede med kaffe og calvados, inden vi tørnede ind kl. 23.