Kaapstad

2012-08-19

Gisteren aangekomen in Kaapstad. Strak blauwe lucht en zon. Fijn voor de gasten die de Tafelberg wilden beklimmen! Vandaag Kaap de Goede Hoop "gedaan". Hoewel het weer stukken minder was hadden we wederom geluk. Nu begint het weer behoorlijk te veranderen. Koudefront, wind en sputters. Niet leuk voor de nieuwe groep, die morgen komt. De huidige groep vliegt om 13.50; de nieuwe arriveert om 14.10. 'k Kan niet wachten om terug naar Namibië te gaan! Hoewel we het daar ook koud hebben gehad. Ik heb zelfs een jas gekocht die, heb ik vandaag gemerkt, lekker de wind tegenhoudt en warm is. Geen elegante jas, maar who cares? De laatste paar dagen met deze groep heb ik toch nog weer een paar leermomenten gehad, écht waar, en dat op reis nr. 45 (geloof ik). 3 Families (2 van 5 personen en één van 3) en een single met allemaal eigen ideeën kan lastig zijn. Vanavond hebben we gelukkig toch gezamenlijk ons afscheidsetentje en dan zit het er voor hen zo goed als op. Fijn toch, dat ik nóg een reis aansluitend mag doen en dan in september nog 2!
Had gehoopt dat ik Tim zou kunnen treffen terwijl ik hier ben, maar bleek lastig. Gelukkig kwam ik hem vandaag tegen bij Cape Point, dus heb hem in elk geval even gezien en gesproken! Ik heb inmiddels een hoop vrienden en kennissen opgedaan hier, maar telkens blijkt wel dat het lastig is om iets af te spreken en elkaar te ontmoeten wanneer allebei in de reiswereld werkzaam zijn. Maar de gelukkig toevalstreffers zoals vandaag maken het dan wel weer errug leuk! Genoeg voor nu. Ik wacht op mijn wasgoed omdat ik wel graag mijn spijkerbroek (die ik 6 weken terug hier heb gekocht voor een klein prijsje) aan wil vanavond. 't Is er wel weer voor!