Terug in Botswana

2012-10-08

Gisteren aangekomen in Maun waar we waren omgeboekt naar Maun Lodge. Niet verkeerd! Alleen jammer dat we daardoor Alette en Domile niet zouden zien (die waren namelijk geboekt bij Sitatunga waar wij oorspronkelijk ook zouden slapen). Maar er is altijd plan B, dus Zanele en ik zijn gisteravond gaan buurten bij hen. Was heel fijn even te kunnen "beppen" met Alette! Altijd gezellig. Vanochtend gaan we de Okavangodelta in. Zanele blijft achter in Maun. Het is errug warm hierzo. Hoorde van Alette (die net terug is uit de Delta) dat het ergens in de 40 graden C was.... Ik weet nog goed hoe dat vorig jaar sept/okt was toen we 46 graden en een diarree uitbraak hadden tijdens ons verblijf op het eiland. Etosha was leuk. De eerste ochtend 3 x leeuwen gezien en 's midddags nog een keer. Twee x zwarte neushoorn waarvan 1 x een olifant de neushoorn wilde verjagen bij de waterplaats. Blijft gaaf! 'k Zit nu nog even voor m'n huisje met een kopje koffie, maar ga zo dadelijk aan de slag. Bagage inpakken, ontbijten, rekening betalen enz. En dan.... OP naar de delta!