3e Dag Victoria Falls Zimbabwe

2012-10-14

Eergisteren aangekomen in Vic Falls na enig oponthoud aan de grens van Zimbabwe. Maar ja, dat hoort erbij, we zeggen niet voor niets T.I.A. (This Is Africa). Volgens mijn spontaan opgestane assistent reisbegeleider Willem betekent T.I.A. overigens Trekking Is Amazing, hahaha. Het is hier warrum! Gisteravond ons afscheidsetentje gehad met een wel hele mooie toespraak door Frank. Ik ben inmiddels benoemd tot Best O Gidsie.... De toespraak zat niet alleen geweldig in elkaar, de inhoud was ook heel lovend. Gelukkig heeft Huub e.e.a. op film staan en hopelijk krijg ik die toegestuurd (heb ik alle vertrouwen in) zodat ik het nog eens kan na-luisteren. Vanochtend door een andere chauffeur en truck naar het vliegveld gebracht en aldaar afscheid genomen van "mijn" mensen. Gisterochtend nog even afscheid genomen van Zanele. Groep wist daar niets van. Heb heeeeeeel fijn met hem gewerkt! Maar de groep was ook heel lekker! Na het vliegveld (waar ik Björn,met wie ik de volgende reis weer samen ga doen ook al even heb gesproken) vandaag wat aangeklungeld, enige adminstratie gedaan en twee Savannaatjes met een collegaatje van ATC gedronken. Afhaalpizza gehaald en gedeeld met security en barman. Nu aan de buitenbar van het hotel met nog 'n Savanna. Straks lekker douchen en dan misschien een beetje tv kijken in bed. Morgen de nieuwe groep ophalen waar onder andere Didi en Piri in zitten, bijzondere mensen die ik een kleine 3 jaar geleden in Kenia heb mogen "begeleiden". Leuk hoor, dat ze speciaal deze reis hebben geboekt om nog een keer met mij mee te kunnen! Verders twee mensen uit de USA. Volgens Djoser ga ik iets extra verdienen omdat ik alles in twee talen moet vertellen. Geen probleem om dat te doen, maar wel aardig van Djoser natuurlijk. Een paar dagen geleden overigens Sander ontmoet, collega reisbegeleider met wie ik vorig jaar mei in Indonesië heb opgetrokken. Leuk hoor, die opnieuw ontmoeting! Gezellig om hem weer te zien. Hopelijk volgen er binnenkort foto's; eerst even wachten tot iedereen weer thuis is. Gaat nu trouwens ook voor mij wel snel.... zo heb je 5 reizen hier voor de boeg en zo begin je al bijna aan de laatste voor dit seizoen. Ik vind het zó fijn hier!!!!!!