Kandi

2012-12-25

Gisteren aangekomen in Kandi. Bijna op de helft van de reis, vandaag is dag 8 van 18. Het drukste deel van de reis ligt achter ons. Iedereen vind het fijn dat we hier 3 nachten slapen en ze eindelijk een beetje hun eigen gang kunnen gaan. Gelukkig is het vandaag, tot nu toe, droog! Gisterochtend een olifantenrit gemaakt. Helaas veel regen! 's Middags overigens de zon op onze huid gevoeld. Lékker! 'k Zit nu in de lobby van het hotel met mijn notebookje op schoot. Fijn dat er goede wifi is hier! 'k Had nog wel het één en ander te doen qua internet activiteiten.... Ik geloof dat ik het al gezegd heb eerder, maar Sri Lanka is ook heel leuk! Met de groep gaat het goed, wel gisteren een incident met één van de gasten die niet blij is met onze gids. Niet terecht vind ik, de gids doet echt heel erg veel voor iedereen, maar niet altijd zichtbaar. Ik ga, op een goed moment, nog wel een keertje het gesprek met haar aan. Ook dat hoort erbij. Vanmiddag met een heel stel kijken naar "Kandi Dance". Ben heel benieuwd, heb een beetje de Vuurdans van Bali in mijn hoofd. Die laatste heb ik een aantal keer gezien en vind ik bijzonder fascinerend! Er reist overigens een andere Djoser groep een dag achter ons aan. Mijn collega is heel aardig en we hebben zo nu en dan contact. Wel fijn. Hij doet ook voor het eerst Sri Lanka als reisbegeleider, maar is hier prive al heeeeeeeel vaak geweest. Als het goed is arriveren zij vanavond hier. Overmorgen trekken wij weer verder, dit keer met een lokale trein. De rit duurt zo'n 4 uur en schijnt spectaculair te zijn. Ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte!