Zaris

2013-03-05

Eersgisteren via Helmeringhausen naar Hammerstein gereden. Onderweg even niet goed opgelet en hup, auto ging "spinning". Veeeeeel stof (met name in de auto, hahaha), maar niks aan de hand. Goede les, dat wel. Toen ik bijna bij Hammerstein was, waar ik dacht de sleutels te moeten ophalen van Zaris, was de auto een beetje aan het glijden. Tot ik rubber rook. Lekke band, helemaal aan barrels. Nou kan ik echt wel een wiel verwisselen, maar ik kreeg de siervelg er niet af. Gebeld met Hammerstein, geen gehoor. Dan maar lopen. Gelukkig stopte er een auto met een duits gezien die me naar Hammerstein brachten. Daar werd onmiddellijk een hulpplan opgesteld; terug met hulptroepen naar de auto, band verwisselt en hup, ik kon weer rijden. Moest een stukje terug, naar de jachtlodge van Mathew en Saar, de eigenaren van Zaris, om de sleutels te halen. Daar lekker met Saar gekletst, sleutels, eten en 2 honden meegekregen en naar het huis. Super gaaf! Foto's van het huis volgen nog. Gisteren kwam Saar koffiedrinken en bracht hond nr. 3 mee. Die honden verblijven altijd daar als M en S in Windhoek zijn. Er werken 3 mannen die dan naar de honden omkijken. Het grappige is dat de honden nu heel erg naar mij omkijken. Gezellig hoor!

Ik heb geen bereik op Zaris maar zal zo nu en dan naar Hammerstein of de lodge van M en S rijden voor internet/smsen. Ben nu op Hammerstein. Oliver neemt mijn lekke band mee naar Mariental en brengt volgende week een nieuwe mee terug. In de tussentijd zo min mogelijk rijden i.v.m. het ontbreken van een reserveband. Verder ga ik zo de auto van binnen stofzuigen want naast stof ligt er ook een aardige hoevelheid maismeel achterin. Dan ga ik straks even langs bij Manfred, buurman van Hammerstein, die morgen naar Maltahöhe rijdt. Kan ik waarschijnlijk meerijden. Veel avonturen maar heb het ontzettend naar mijn zin! Dit is wat ik wenste en ik krijg nog zoveel meer ook!