Bavariatræf i Nykøbing Sj.

2013-05-09 to 2013-05-12

Det var vores første deltagelse i et Bavaria-træf, så vi var jo lidt spændte på, hvordan det ville forløbe. Birgitte og Poul havde vi lokket til at deltage, da de, ligesom vi, netop var startet på sommertogtet. Det blev 4 hyggelige dage sammen med ligesindede, alle sammen mennesker, der kunne lide at sejle, og som sejlede Bavaria-både. Der var arrangeret en fornem middag fredag aften. Rigtig god mad og vin, som var sponseret af Michael Floor. Lørdag var vi på gåtur ud til et naturområde, Hov Vig, som ligger ca. 3 km øst for havnen. Over middag var der skattejagt og derefter fortalte vi om vores tur sidste sommer til Kanaløerne. Lørdagen afsluttedes med fællesspisning, og grillen var tændt. Det, træffet vil blive husket på, vil nok være samværet og så en musikalsk oplevelse fredag aften, hvor 3 søskende fra Brejning gav nogle numre på tværfløjte, guitar og cello. Det var virkeligt højt niveau med både høj teknisk kunnen og musikalsk indlevelse. Fantastisk. Til slut en tak til Bavariaklubben for et veltilrettelagt træf. Det bliver helt sikkert ikke vores sidste møde med andre Bavariasejlere. Søndag eftermiddag, da træffet var slut, cyklede vi ud for at se Psykiatrisk Museum. Vi fik en rundvisning på det gamle hospitalområde og et kik i museet. Det var bestemt et besøg værd.