Ubud, Bali

2013-06-04

't Gaat razend snel nu, vandaag 2 nacht in Ubud, morgen naar Lombok voor 3 nachten. Ook leuk! Dan terug naar Bali voor 1 nacht in Kuta alvorens terug te vliegen naar Nederland. Niet dat ik hier weg wil hoor! Jullie kennen mij inmiddels... Maar even thuis zijn is ook goed en ik hoop nog vaak terug te kunnen/mogen komen naar Indonesie. Ennnnnn, natuurlijk vlieg ik 6 juli alweer naar Kaapstad. Daar is niks om te kla nie! We zitten in Ubud in een hotel vlakbij Money Forrest, waar, verrassend genoeg, veeeel apen zitten. En niet alleen daar, maar ook bij ons hotel. Met de vorige groep hadden we kamers aan de andere kant van het hotel, nu dus in (overigens fantástische) kamers aan de kant van Monkey Forrest. Eén van mijn gasten zat gistermiddag lekker in bad (in een min op meer open badkamer) en werd verrast door een aap die binnensprong. Veel gespetter en wat gegil natuurlijk, maar gelukkig niets gebeurd. Ik zat gisteren op mijn terrasje met een blikje bier, ging even binnen mijn neus snuiten en toen ik terugkwam zat er een aap op de stoel die net m'n blikje omvergooide. Ik ben weer naar binnen gespurt, heb een grote handdoek gegrepen en de aap verjaagd onder dreigen van de handdoek. Even later kwam één van de dominante mannetjes even buurten. Toen ben ik maar even naar binnen gegaan. En uiteraard tijdens het ontbijt veel apen in de buurt, brutále apen, zeg maar. D'r zijn heel wat boterhammen en stukken fruit van de borden verdwenen.... Maar gelukkig geen bijtinidenten! Ok, moet m'n spullen weer netjes inpakken en nog een infobriefje voorbereiden, dussssssss: tot de volgende keer!