1. overliggerdag i Kastrup.

2013-07-29

Efter morgenmaden tog vi Metroen ind til Kgs. Nytorv. Vi nød 3 håndmadder og en bajer på Hviids vinstue. Vi sad i skyggen, da varmen stadig var lidt hård for os. Jonna mente, at det var en god idé at tage en havnerundfart med Netto-bådene. Så det var jeg med på – det er jo også ”længe” siden vi har sejlet!! Dejligt med frisk luft på vandet. Derefter en tur på Strøget, hvor det næsten er en tradition, at vi må have en mørk øl på Dubliner. Så bevægede vi os op med Hovedbanen for at finde S-toget til Sorgenfri. Derfra er der ca. 15 min. til Charlotte og Peter, Xenia og Lydia. Vi tilbragte eftermiddagen og aftenen med familien, inden vi igen drog mod Kastrup. Her ventede dagens mest tåbelige historie. 22,25 afgik S-toget planmæssigt mod Nørreport, hvor vi skulle skifte til Metro. Men ak, Metroen var lukket, og af en skærm fremgik det, at vi skulle drage til Vanløse, hvor der var busser til lufthavnen. For at komme til Vanløse måtte vi tage S-toget mod Frederikssund. Da det endelig kom, kørte vi til Vanløse. Her var der ingen vejledning, så vi gik lidt rundt for at se, om der var nogen bus mod Lufthavnen. Efter nogen søgen fandt vi bussen og en helt levende chauffør, som kunne fortælle, at han kørte om ca. 15. min. Så det var jo rigtig fint, hvis det altså ikke lige var, fordi han kørte hos tilbage til Nørreport, hvor vi var for ca. 1 time siden. Kender I følelsen, når man bliver slået tilbage til start i Ludo, denne mindede meget om den. Nå, men hjem kom vi. Resten af busturen gik planmæssigt. Vi var hjemme kl. 0,35, 2 timer og 40 minutter efter, vi startede fra Virum – godt vi ikke skulle nå et fly i Kastrup, men kun ombord for at sove.