Victoria Falls

2013-10-07

Ondanks mijn goede voornemens moet ik concluderen dat ik niet zo vaak hier wat schrijf als ik me had voorgenomen. Sorry!. Komt ook wel een beetje door m'n notebookje. Ik heb van Willeke een nieuwe gekregen, maar was niet meer in de gelegenheid voordat ik vertrok om e.e.a. over te zetten en heb dus toch m'n oude weer meegenomen naar Afrika. Hoop er straks, tussen Afrika en Nieuw Zeeland, wél tijd voor te kunnen maken, want raak aardig gefrustreerd door het steeds vastlopen en uitvallen van deze...
Hoe dan ook: gisteren is de groep vertrokken; over ruim een uur landt de volgende. Ik hou niet zo van het wachten op een nieuwe groep maar als ze er eenmaal zijn is het altijd weer helemaal goed. Ik ga nu een, hopelijk, lekkere sandwich eten en dan op naar het vliegveld.
De afgelopen reis was hartstikke leuk! Mijn collega Thinkwell en ik hadden van meet af aan een enorme klik en hebben veel lol (en knuffelmomenten, hahaha) gehad. Ook de groep was super. Aan het eind waren er wel een paar die duidelijk erg moe waren. Het afscheidsetentje was heel geslaagd, lekker aan een lange tafel buiten met livemuziek (zoeloezang en -dans en daarna a capella). Ik heb voor vanavond als kennismaking hetzelfde gereserveerd. Dan kunnen m'n gasten morgen lekker hun eigen gang gaan voordat we koers zetten naar Botswana en we veel en vaak samen een buffet eten in de lodges.
Qua dieren hebben we geluk gehad. Helaas geen luipaard maar wel 2 vechtende mannetjesleeuwen en zelfs paren leeuwen. Ook nog een gevelde giraffe met daaromheen volgevroten leeuwen die uit verveling(?) bezig waren om zebramangoesten op te jagen en er hier en daar zelfs één te vangen. National Geographic Wild in het eggies.
M'n sandwich is inmiddels gearriveerd dus ik ga eten nu het nog warm is. Over warm gesproken, het is hier heeeeel warm! De mensen in de nieuwe groep zullen er een beetje aan moeten wennen, denk ik.....