Alweer een aantal dagen verder

2013-11-20

Inmiddels al aangekomen in Napier, onze op één na laatste stop op het Noorder Eiland. Overmorgen naar Wellington waar ik gezellig tijd met Karien ga doorbrengen! Zin in!
De afgelopen dagen heel wat gedaan... Van Auckland naar Pahia, aan de Bay of Islands.Prachtig daar! Dolphin tocht gedaan en veel bottle nose dolphins én common dolphins gezien. ´s Middags heel leuk een tochtje op een zeilschip waarvoor we (chauffeur Peter en ik) werden uitgenodigd. Volgende dag richting Rotarua gereden. Onderweg gestopt bij de plek waar de hobbits wonen (Hobbiton),  's avonds naar een Maori dorp met show en eten (klinkt nogal toeristisch maar was echt leuk)  en de daaropvolgende dag een geweldige tocht door het Whirinaki Rainforest met twee erg leuke gidsen! Daarna door naar Tongariro National Park. In Taupo was er de mogelijkheid om te skydiven (tandemsprong). Uiteraard mocht de reisbegeleider gratis mét dvd en foto's. Was al weer even geleden dat ik dat had gedaan (2004), maar was wederom súper! Leuke accommodatie. Wel koud, brrrrr. Mooie uitzichten. Een aantal van de opnames van Lord of the Ring van Mordor zijn hier gemaakt. En vandaag in Napier aangekomen. Veel mooie watervallen en uizichten onderweg. Ik ga nu vast wat foto's plaatsen, later volgen er nog wat meer.
Kortom: ze heeft het weer rete naar de zin!