Overliggerdage i Aarhus

2014-05-08 to 2014-05-10

Torsdag havde vi cyklerne fremme til eftersyn og pumpning. Senere på indkøb og bytur i Aarhus. Vi cyklede omkring Mette og Niels og aftalte en tur til Tunø fredag og lørdag. Efter en kaffetår gik turen tilbage til Freja.

Fredag morgen afgang med familien fra Møllevangs Alle 53 kl. 10,30. Vinden var desværre imod, men Niels insisterede på, at vi krydsede en times tid. Men, men – hvis Tunø skulle nås inden aften, måtte Volvoen spændes for. Vi spiste frokost undervejs og ankom ved 2-tiden. Der blev leget og malet undervejs af både Selma og Lea. Lea er søstærk og kan sagtens sidde og arbejde i sin bogstavbog, selvom der er en del søgang. Heldigvis holdt tørvejret, til vi var på Tunø. Vi gik en tur op til byen og købmandshandlen, men så fik vi en heftig byge. Vi stod lidt i læ hos købmanden, til det værste var ovre. Selvom det småregnede, grillede vi alligevel under halvtaget og spiste ombord. Aftenen gik med hygge, god mad, snak og vin i rim(g)elige mængder. Lidt tidligt måtte vi op, da Selma havde udsovet kl. 6. Lea og Niels fik lov at sove, og vi andre gik en frisk morgentur med Selma. Efter morgenmaden gik turen igen tilbage til Aarhus. Det blev halvvindssejlads i svag vind 4-5 m/s. Niels serverede frokostpizzaer undervejs, børnene legede, og vi andre plejede vores lidt tunge hoveder. Vi var tilbage i Aarhus midt eftermiddag efter en begivenhedsrig Tunø-tur. Især Lea og Selma oplevede jo mange nye ting omborg på Freja. Efter afsked med familien fra Møllevangs Alle, går turen videre i morgen, hvis vejret tillader.