Overliggerdage i Taarbæk

2014-05-14 to 2014-05-16

Onsdag morgen ringede Peter. Lydia havde kastet op i løbet af natten, havde feber og nogle røde prikker i ansigtet og på armene. Det kunne være starten på skoldkopper. Charlotte hentede os i Taarbæk, og vi så efter Lydia, mens Charlotte og Peter var på arbejde. Allerede sidst på dagen var Lydia ”næsten” rask. Ikke feber længere og i godt humør. Vi grillede til aften og hyggede os med familien. Vi overnattede, da Peter havde fri dagen efter og havde planer om stabilgrus, fliser og græsplæne. Jonna afleverede Xenia i SFO’en, og vi hentede hende begge kl. ca. 13. Planen var, at vi vendte tilbage til båden til aften, og at familien kom til grill ombord senere. Vi skulle så overnatte ombord og fredag sejle til Flakfortet. Pigerne var lidt længe om at falde i søvn ombord på båden, men til gengæld sov de til kl. 7 fredag morgen.

Fredag morgen afgang mod Flakfortet kl. 9,30. Det meste af turen for sejl. Ca. 5 m/s fra N. Solen skinnede, så vi spiste frokost i land ved et af bordene langs kajen. Efter rekognoscering på fortet og en god søvn til Lydia og en dejlig is til os nød vi bare vejret og det fine udflugtsmål, som denne dag var flittigt besøgt af københavnerne. Turen hjemad startede kl. 13,30 i vindstille, altså for motor. Imidlertid kom der vind efter 15-20 min, og vi kunne holde Taarbæk havn op på nordenvinden, som efterhånden var 6-8 m/s. Fin sejltur hjemad.

Katja, børnenes reservebedste, inviterede på aftensmad i Kulsvierparken i Lyngby. Det blev en hyggelig afslutning på dagen. Rigelig med lækkert mad og drikke og en god snak med Katja om hendes nye arbejde på DTU og hendes nylige besøg i hendes hjemland Bulgarien. Til slut afsked med familien og Katja. Peter afleverede os på havnen i Taarbæk, så må vi se, om vi kommer videre i morgen.