Reparations- og vaskedag i Taarbæk

2014-05-17

Jeg startede med at pakke alle samlinger fra vandtanken med blår og pasta i stedet for teflontapen. Men først måtte alt vand tappes af systemet, så der gik lidt tid med det. Imens startede Jonna med at få vasket vort snavstøj fra de første 14 dage. Det gik fint. Taarbæk havn overlevede Bodil i fin stil, men vaskemaskinen og tørretumbleren blev ødelagt, så derfor var der helt nye Mielemaskiner. Dog har man i foråret forstærket stenmolen med 2300 t sten for en sikkerheds skyld. Midt eftermiddag var vore gøremål tilendebragt, dog havde vi en del tøj til tørre i riggen. Kl. 17 var tøjet tørt og lagt på plads. Vi blev enige om, at det fine vejr skulle bruges til en gåtur til Bakken. Her fandt vi et godt spisested i solen med en fin udsigt til alle, der gik forbi. Det er altid spændende at følge de forskellige mennesker, der passerer. Pludselig har vi lavet små historier om familier og enkeltpersoner. En sådan aftes siger os, at Danmark er et multikulturelt samfund. Ca. halvdelen af de besøgende på Bakken denne lørdag var af anden etnisk baggrund end dansk. Hjemturen var væsentlig kortere end turen derud. På udturen var vi omkring Eremitageslottet, lidt af en omvej. Hukommelsen er åbenbart ikke, hvad den burde være, og skiltning var der intet af. En dejlig aften var det under alle omstændigheder.