Fyrudden-Snedskär

2014-05-28

Her til morgen blev jeg vækket kl. 5,30 af en passagerfærge, som startede sin tørn på dette tidspunkt. Det betød, at jeg stod op kl. 6,30 og lavede kaffe. Fruen fik sin skønhedssøvn, men kl. godt 7 var der morgenmad. Det blæste stadig, men vi havde talt om en motortransport nordpå. Afgang Fyrudden kl. 8, vinden NNØ 10-13 m/s. Leddet mod Arkösund går næsten ret nord, så det var med vinden lige i snuden hele vejen. Tak. Utehamn Snedskär kl. 12. Log 22,6. Vi kunne jo sagtens have sejlet noget længere, men nordenvinden er bidende kold, så vi ser tiden an og håber på varmere vejr igen. Uthamnen her er meget hyggelig med et charmerende åbent klubhus og strøm på broen, så vi kan se landskamp i aften, hvor Danmark spiller mod Sverige. Endvidere ligger vi godt i læ for den kolde nordenvind. Pris for hele herligheden er 100 kr. pr. døgn. Fyrudden var i øvrigt gratis. Sæsonen er åbenbart ikke startet endnu heroppe.

PS: Godt Kusk kom ind, så der kunne ske lidt i angrebet.