Skanseholmen-Wasahamnen

2014-05-31

4-6 m/s fra NV. Vi gik for motor nordpå mod Søndertälje kl. 9,30. Vi ventede lidt foran slusen, da en coaster var på vej sydpå. Lidt senere var der 15-20 min. ventetid ved Mälarbroen. Så var der fri bane mod Stockholm. For sejl en god times tid i Mälaren på Ø-SØlig kurs. Vinden døde mere og mere, og vi gjorde det sidste stykke for motor. Inde i Stockholm var vi heldige. Ingen ventetid hverken ved Hammerbysluen eller Danviksbroen. Til gengæld kostede det 160 sv. kr. at komme gennem Hammerbyslusen. Det er næsten samme pris, som vi gav gennem alle broer og sluser i Holland fra Delfziel i nord til Vliessingen i syd. Nå, vi betalte og sejlede til Wasahamnen, hvor en overnatning koster 300 sv. kr. Til gengæld er det gratis at vaske og bade, så både tøj og besætning står foran en større renselsesproces. Her i aften gik vi en tur for at gense steder fra tidligere besøg, bl.a. Ulla Wiinblad, hvor vi fejrede Jonnas 60 års fødselsdag, Gröna Lunden og en runde i parken ved Skansen. Aftenen var lun og helt stille – dejlig og næsten sommerlig. Ankomst kl. ca. 17. Trip 35 sm.