LÄngholmen-Söderholmen (59.54.2-18.55.2)

2014-06-02

Afgang kl. 9,00. Ankomst kl. 15,00. Log 33,5. Vinden 5-10 m/s fra NØ – eller lige imod! Da livet er for kort til kryds mellem sten og færger, blev det for motor hele vejen. Vi sejler det meste af dagen i samme farled som færgerne til Finland, Åland og Estland. Det betød, at vi blev overhalet af 5-6 færger og et enkelt krydstogtskib. Ellers skete der ikke så meget. Vi var inde i Furusund for at tanke diesel, men der var lukket om mandagen. Så må vi se i morgen, om der byder sig en mulighed for diesel. Vi ligger for anker i en sydvendt vig på øen Söderholmen. Ud over diesel mangler vi rugbrød, da det sidste danske blev spist til frokost. Lige nu er Jonna i gang med at bage – vi har købt 5 pakker Finax brødblanding med gær. Kun lunkent vand behøves. Hele herligheden blandes grundigt og sættes til hævning i 1 time – herefter bages det i en forvarmet ovn ved 200 grader i 60 min. Om det er det samme i vores lille ovn, vil tiden så vise. Spændende. I morgen venter turen gennem Väddö-kanalen.