Söderholm-Öregrund

2014-06-03

Dagen startede med morgenmad i en spejlblank lille bugt. Derefter for motor op gennem Väddö-kanalen. En smuk tur, som vi nød. Broåbningerne kom lige på slaget, og vi ventede slet ikke. Vinden var stadig nord og lige imod, men da vi var ude af kanalen, kunne vi stå højde mod NW. Det gik faktisk godt, rent bortset fra, at vi ville ende i en fjord og ikke i leddet mod Öregrund. Så måtte vi lidt tilbage og så igen mod Öregrund. I mellemtiden var det blevet frokost med hjemmebagt rugbrød. Om det smagte, det er ikke ordet. Helt perfekt, så nu er frokosten reddet flere dage frem. Desuden har vi 4 pakker mel mere, så der er ingen rugbrødsproblemer foreløbig. Vi tankede diesel 108 liter på vej mod Öregrund. Vores bådsportskort når ikke ret meget længere, så vi er på jagt efter resten nordover. Mine oversejlingskort er alligevel ikke helt gode nok i dette stenfyldte farvand. Afgang kl. 8,45. Ankomst 15,45. Log 36. Det har regnet, siden vi kom ind, og vejrmeldingerne er ikke for gode (tåge), så vi ser tiden an.