Skatan-Härnösand

2014-06-09

Det blev en noget omskiftelige dag vejr- og sejlmæssigt. Dagen startede med sol fra en skyfri himmel. Afgang i sol kl. 9,05. Først lidt vind, så med sejl – sommerfugl. Så en tordenbyge med lyn og bulder, og sejlene bjerges. Dette blev efterfulgt af heftig regn og torden af og til. Vi ankom til Härnösand kl. 15,30 i øsende regnvejr. Vi lagde os i den sydlige havn, da broerne gennem byen kun åbnes om morgenen og om aftenen. Kl. ca. 16,30 lagde vi os for en tiltrængt slapper. Kl. 17,30 er vi på benene igen, og lidt efter ser vi nogle både gøre klar til broåbning efter kl. 18. Vi gør os hurtigt klar og kommer med i slipstrømmen. Det var dejligt, så kan vi sejle nordpå, når det passer os i morgen. Dog rører vi lige en sten i den sidste broåbning. Der var grønne bøjer, men de havde sparet en rød. Nå, igennem kom vi, og nu ligger vi godt, hvor det stadig er skiftevis regn og lidt sol. Ikke just en dag, vi ønsker nogen gentagelse af. Högakysten ligger nu foran os de næste 50-60 mil.  Log 34.