Ulvön-Mjältön

2014-06-14

Som lovet blev der fint vejr i dag – sol. Vinden dog ret frisk fra morgenstunden, så vi ser tiden an. Da vejret er fint lige før middag, beslutter vi os for at sejle til Mjältön, normere bestemt Baggviken. Da vi kommer, er der allerede mange svenske både. Det viser sig at Örnsköldsvik Sejlklub er på klubtur hertil – hvad de har tradition for i weekenden inden midsommer. Vi gør imidlertid ret hurtigt klar til at bestige Sveriges højeste ø – 236 m over havet. Turen derop går fint, der er ca. 2,5 km, og hele turen klarede vi på ca. 2 timer. Vel tilbage bliver der lige tid til lidt afslapning, inden aftensmaden. Kl. 17 kom der en fra klubben og inviterede os til at deltage i arrangementet. Vi takkede ja, og man bød på velkomstdrik lige efter. Så var der et lille løb med indlagte spørgsmål af mere lokal art. Vi deltog, men uden nogen større succes, men det var hyggeligt. Kl. 19 var der tændt grill til fælles brug. Det blev en hyggelig aften med snak, sang, god mad og vin. Vi smagte elgkød, som var virkelig godt. Det blev vist lidt sent, inden vi tørnene ind til en god nats søvn.