Bjuröklubb-Kurjoviken

2014-06-22

Efter en rolig nat på Bjuröklubb er planen at sejle til Skelleftehamn-Ursvikens Segelselskab. Men det er slet ikke så nemt. Vi kunne i første omgang slet ikke komme ud af havnen. Vi stod på grund på vej ud!! Men efter lempning med motor- og håndkraft lykkes det at komme ud. Jeg tror ikke, vi besøger Bjuröklubb på vejen ned. Jonna syntes ikke, det var særligt sjovt. Skipper er enig. Vinden er igen i nord 6,8 m/s, så den første time er for motor. Derefter sejl mod Kurjoviken. Imildertid dør vinden, og de sidste mil bliver igen for motor. Vi tanker diesel, inden vi går i havn. 70 liter for 1000 sv. kr. Billigt i forhold til, hvad vi tidligere har betalt. Vi ligger med hækanker i en dejlig havn. Fine faciliteter, så vi vasker tøj. Der er 2 nye cykler, som vi prøver på en byrundtur. Bebyggelsen her omkring er en satellit til Skellefteå, som ligger ca. 16 km væk. Der er en del industri i området. Vi møder, som det første, et kæmpe industrianlæg – jeg mener, det er kobber, man udsmelter her. Vejret har i dag været helt fantastisk – varmt og dejligt. Vi grillede her til aften. Både vi og mågerne blev mætte. Mens vi var oppe at tilse vaskeriet, forsvandt der 3 bøffer fra fadet. Så sig ikke, at vi ikke tænker på fuglenes velfærd. Dejlig dag i Nordland. Log 18,7.