Fødselsdag, rubinbryllup og 40 års sejlerjubilæum

2014-07-26

I dag er det så Jonnas fødselsdag. Desuden blev vi jo gift i Bislev Kirke i dag for 40 år siden. Og endelig er det 40 år siden, vi købte vores første båd, kragejollen Mary Ann. Så der er jo en del at fejre denne solrige og varme dag i Stockholms Skærgård. Dagen startede med, at Carsten og jeg tog en dukkert fra båden. Efter dette var vi helt friske og vågne. Efter morgenmaden gør vi klar til at sejle en kort tur gennem skærgården, så familien kan få et indtryk af øerne her. Vi sejler ind til SXK (Krysserklubbens) udehavn i Norrviken på Runmarö. Her er vi værter ved at let frokost ved borde med teltdug over, så vi kan sidde i skyggen. Efter et par timer drog vi hjemad. Sejlturen tog 1½ time hver vej. Vel hjemme kl. 16 var det ”store badedag” igen, igen. Alle var i vandet efter hjemkomsten. Vi satte alle signalflagene og i styrbord saling flagene fra de lande, vi havde besøgt i de 40 år, vi har sejlet. Kl. 18 er alle inviteret til aftensmad på ”Humlan på Rymmen” – Havsbadets kro. Vi havde allerede booket og bestilt menuen: Wienerschnitzel a´la Humlan og en isdessert. Dertil øl og vand. Det blev en uforglemmelig aften. Maden var udmærket, men ikke mindst gaverne, de festlige indslag og talen berørte os meget. Jo, vi må erkende, at familien kan noget med det at feste og hygge. Herefter samledes vi på Freja til pølsebord med vin, øl og vand. Hvor der er hjerterum er…. Vi var 11 i Frejas kahyt til natmaden. En uforglemmelig dag for Jonna og jeg. Tak til alle, der deltog.