Nordkoster-Dynekilen

2015-05-24

Det blev en rolig nat. I aftes fik vi en norsk Jeannou 36 udenpå os. Det var 5 mænd, der havde været i Skagen. Vi enedes om at sejle ved 11-tiden. Det gik som planlagt, indtil vore norske venner drejede lidt for tidligt af mod nord. De ramte en sten, og en svensk redningsbåd kom til undsætning. Vi satte forsejl og gik afsted mod Dynekilen. Vi så ikke, de kom fri. Vi havde en fin tur ind gennem det smalle stykke til den lille ø inderst inde. Vi fik lagt hækanker og fortøjet i tørvejr, men allerede 1 time efter begyndte regnen, og det regner fortsat nu kl. 20.45. Vi skulle få tørvejr i morgen, og så går turen mod syd igen. Først til Strömstad for at handle og derefter må vejret være medbestemmende for de næste destinationer. Drengene kan sikkert huske den lille ø, for de insisterede på, at vi skulle krydse ud herindefra. Det gik fint, men de måtte arbejde hårdt med spil og skøder. Men det var jo i X-eren og med high aspekt fok, så der var kun 1 m at hive hjem efter hvert slag. Jeg tror, vi tager motoren ud herfra i morgen!!!