1. overliggerdag på Gullholmen

2015-05-31

Det blæste bravt her til morgenstunden, så vi var ret hurtigt enige om, at dagen blev en overliggerdag. Formiddagen blev brugt til en tur til Lodsutkikken på bakken bag byen. Herfra var der god udsigt ud over et frådende hav, som var bedst at nyde på afstand!! Eftermiddagen – ja, først en god middagslur, derefter kaffe med påtår. Klokken 18 var der andagt i Gullholmen Kirke, og vi syntes, det ville være en oplevelse dels at se kirken, dels at opleve en svensk andagt. Vi fik en hjertelig velkomst af præsten, der fortalte lidt om kirken. Det blev en stemningsfuld oplevelse, ikke mindst da vi skulle synge ”Dejlig er jorden” af B.S. Ingemann. Præsten, som hedder Lennart Bocklund, vidste godt, at salmen i Danmark er en julesalme, men her i Sverige bliver den brugt hele året. Vores stemmer gik godt igennem, da vi kun var 6 i kirken denne aften. Således beriget af en svensk kirkelig oplevelse blev det lidt sen aftensmad ombord på Freja. En blæsende, ikke særlig fin sejldag blev på denne måde alligevel til en dag, vi husker.