2. overliggerdag i Odense

2015-06-29

Efter veloverstået morgenritual med påklædning, oprydning, mad og tandbørstning gjorde vi os klar til bytur. Vejret var fint, så det blev uden overtøj. Vi ventede lidt på bussen, men kom med kl. ca. 10,50. Efter gåtur gennem Kongens Have blev vores første bestemmelsessted børneaktivitetshuset Fyrtøjet. Her bevægede vi os rundt i kulisser fra eventyrerne. Der var udklædningstøj, små butikker, fæstninge og slotte, som vi bare kunne bruge og lege i. Endelig fik vi fortalt eventyret om Den Standhaftige Tinsoldat. Derefter frokost i Café Fyrtøjet. Senere tilbage i aktivitetshuset, hvor pigerne blev malet i ansigterne. Vi legede café og gik rundt og kikkede lidt, inden vi oplevede Hans Christian Andersens teater, hvor børn, kor og HCA sang og spillede dele af eventyrerne. Efter hjemturen med bussen købte vi ind til aftensmad. Lea havde valgt sin livret ”spaghetti med kødsovs”. Vi spiste en is på vejen hjem mod båden. Hurtigt blev pigerne sultne. Efter aftensmaden så de lidt Ramasjang og vi fik lidt snacks. Nu er vi nået til aftenritualet – nattøj, tandbørstning og godnathistorie. En oplevelsesrig dag går på hæld. I morgen sejler vi fra Odense og måske til Fyns Hoved.