Odense-Egensedybet/Otterup

2015-06-30

For motor, let vind, log 13. Vi blev vækket af pigerne kl. 6,45, hvor de sang en selvkomponeret sang for os. Det var så bevægende, at vi hurtigt kom på stikkerne. Efter morgenmaden var vi hurtigt klar til afgang. Vi skulle nå Odinbroen kl. 9,00 – næste åbning var 14,30. Det gik fint, og pigerne nød turen ud af Odense Kanal. Der var roere, huse og skibe at se på. Senere arbejdede de i aktivitetsbøgerne om læ. De var meget dygtige og koncentrerede. Kort før kl.12 kom vi til Egensedybet. Efter frokost gik jagten ind på de krabber, som de ikke kunne fange i Odense. Vi fik hurtigt tag i 2 og derefter gik pigerne i gang med stor iver. Så stor var iveren, at Lea et øjeblik mistede balancen og faldt i vandet. Broen var kun 40-50 cm høj, og da det skete lige bag mig, kunne jeg nå hende og få hende op et øjeblik efter. Det til trods blev hun jo lidt chokeret og drivvåd. Men efter et varmt bad ombord og tørt tøj var hun snart i godt humør igen. Herefter blev gummibåden pumpet op og søsat. Påhængsmotoren blev startet, og det blev til nogle ture ud af havnen. De to forgaster nød turene, og det er slut med at ro!! Vi var også en tur på legepladsen inden aftensmaden. Her var der gynger, rutchebane og trampolin. Aftensmaden var Xenias ønske, skinke med kartofler, asier m.v. Nu er vi nået til godnathistorien – farfar fortæller om sin barndom i Valsted. Det er åbenbart ikke helt søvndyssende, for der er stadig liv i agterkøjen her 20 min. senere. Ja, sølivet er uforudsigeligt – endnu en begivenhedsrig og uforglemmelig dag, hvor sommeren også rigtig holdt sit indtog.