1. overliggerdag i Bogense

2015-07-02

Endnu en dejlig varm dag mødte os på Nordfyn. I dag var det så dagen, da Lea skulle afmønstre og blev afhentet af sin mor og far. Men forinden gik vi sammen på indkøb. Først hos fiskehandleren, siden i Meny. Pigerne fik en is, og siden gik vi til det berømte springvand ”Manniken” på Bogense hovedgade. I øvrigt en kopi af Manniken Pees i Bruxelles fra 1619. Herefter fik turen tilbage til Freja for at afvente Mette og Niels’ ankomst. Det var et lykkeligt gensyn, da Lea mødte forældrene efter et længere fravær. Niels foranledigede efter frokost et lægebesøg hos praktiserende læge pga. min langemand med 3 sting, som var mærket af infektion. Jeg blev podet og fik stingene fjernet og fik et bredspektret penicillinpræparat anvist på apoteket. Så nu må vi se siden an!! Aftensmaden blev grill. Jonna og Xenia havde om eftermiddagen været på stranden. Vejret er fint, om end noget blæsende. I morgen kommer familien fra Virum, og vi håber at kunne modtage dem i lillebæltsområdet, men nu må vi se.