Bogense-Kongebroen

2015-07-03

Vi tankede vand og var omkring tømningsanlægget til toiletvand. Vi tror nok, det virkede!! Herefter gik turen mod Lillebælt. Vinden 2-3 m/s var lige imod, så det blev for motor. Vi fandt en rimelig plads, selvom der var fyldt, inden vi kom. Xenia er nu alene feriepige ombord, men det går også fint. Hun er flittig hjælper ved opvasken. I aftes grillede vi, og det afstedkom historien om den forsvundne grillspand: ”Efter en vellykket grillaften i Bogense gik turen til stranden. På tilbagevejen besluttede jeg at lade vores grill + spand stå til dagen efter. Men ak og ve! Næste morgen var vores grillspand, som egentlig er en Flügger malerspand, pist væk. Indholdet var tænger, kul, lighter, svamp, bøgesmuld m.v. Hvad gør vi nu? Til historien hører, at der ganske tæt på vores grillsted stod et affaldsstativ. Man kunne jo forestille sig, at spanden var end i affaldscontaineren. Ergo opsøgte jeg havnemesteren og forelagde problemet. Han fandt den mand, der havde skiftet poserne om morgenen. Han sagde, at han havde fjernet spanden i den tro, at det var affald. Han undersøgte nu de afleverede poser og fandt spanden. Således endte historien godt, og vi slap for at købe nyt udstyr”. Ankomst kl. 13,30. Log 13.

Til aften kom Charlotte, Lydia og Peter for at hente vores sidste feriebarn. Det blev en hyggelig aften med fint vejr og en skøn udsigt over Lillebælt. Familien fra Virum overnatter hos os og drager videre til Søvind i morgen.