Sønderborg-Gråsten

2015-07-06 to 2015-07-08

Dagene i Sønderborg vil mest af alt blive husket for alt det, der gik galt her. Først gik vores computer ned. Den kunne ikke indlæse brugerprofil. Hen til havnemesteren for at høre, om det kunne laves i Sønderborg. Heldigvis var det muligt. Desværre kunne vi først hente computeren dagen efter.

Om morgenen den 7.6. tankede vi diesel til 10,36 for båddiesel. Det var OK. Så ville vi pakke vores cockpittelt, så vi var klar til at sejle, når computeren var repareret. Men, men så gik lynlåsen mellem cockpittelt og sprayhood i stykker. Igen hen til havnemesteren for at klage min nød. Der var en mand i Svinninge, der kunne skifte lynlåsen, men først efter kl. 16. Vi lå meget passende på reparationskajen, men nu kom der 2 tyskere med trailerbåde, de skulle bruge pladsen. Nå, så måtte vi flytte, men nu knækkede vores nye flagstang. Sørgeligt efter al vort arbejde på værkstedet, Gordon! Kl. 19 havde vi fået sprayhood og cockpittelt tilbage og også hentet computeren. Så nu er vi egentlig klar til afgang, men det blæser rigtig bravt, så vi ser tiden an til i morgen formiddag.

Så er vi nået til 8.7. kl. 8,45. Vind 8-10 m/s. Efter rådslagning beslutter vi os for at sejle til Gråsten inden middag. Vi passerer broen kl. 11 og er på plads i Gråsten Sejlklub kl. 11,30. Turen til Gråsten blev gjort for motor, og distancen var 12,5 sømil. Vi fik en rigtig god plads, så nu kan det bare blæse de næste dage, hvad DMI også har lovet. Vi har snuden lige i vest, og havnen er frihavn – 20 kr. pr. døgn. Det er da billigt – dog koster bad 5 kr. Desuden er der kortere til indkøb end i Sønderborg, så det er bare dejligt.