Jonnas fødselsdag - Greifswald-Wieck

2015-07-26

Jeg var tidligt oppe for at ordne flag og morgenmad. Så blev der tid til at ønske tillykke og synge fødselsdagssang. Alt var fint, bortset fra vejret. Det regnede og blæste ret godt fra vest. Jeg havde ikke købt gave, da hun som erstatning og efter aftale havde fået et par nye Musto-sko og en smartphone. Til gengæld havde hun fået en gave med fra Kirsten, og den skulle åbnes. Det var en rigtig flot bluse i sejlerfarver og sejlerstriber. Den passede perfekt, og hun var meget glad for den. Regnen stilnede af ved middagstid, men vinden var noget længere om det. Det til trods besluttede vi at sejle ud til Wieck og vente på bedre vejr i morgen. Vi passerede broen kl. 15, bl.a. sammen med en dansk båd, en First 31,7. De ville også blive i Wieck til i morgen. Vi bød på en øl ombord på Freja, de takkede ja, og det blev et par hyggelige timer med snak om sejlads, havne og ikke mindst Dragør, hvor de har et lille hus ikke langt fra havnen. De er begge arkitekter, og det gav anledning til at vende hele halløjet om Musikhuset i Aalborg og arkitektfirmaet Coop-Himmelblau. Nå, men vi skulle jo ud at spise lidt senere, så vi ville lige se på mulighederne, inden vi bestemte os. Det endte med at blive en italiensk restaurant. Vi valgte Bruscetto først og derefter Zanderfilet og dertil hvidvin. Det smagte godt, og der var rigeligt, så vi var godt mætte, da vi forlod stedet omkring kl. 9. På vejen hjem mødte vi igen arkitektparret Anne og Niels fra Dragør. Det blev lidt mere sejlersnak og en Aperol til at slutte dagen på. Det blev en dejlig aften med helt stille vejr, og byens lys spejlede sig i vandet omkring os. Smuk afslutning på en minderig dag.