Overliggerdag i Stettin

2015-07-30

Cyklerne kom frem fra morgenen af. Dagen skulle bruges til at kikke Stettin lidt an. Det første, der mødte os, var det store monumentale bygningsværk, der rummede museet. Derefter cyklede vi lidt op i midtbyen. Store, brede boulevarder prægede bybilledet. Vi hævede lidt slotty. Jonna købte et franskbrød. Derefter gik turen til et indkøbscenter, Kaskada, som fik Aalborg Storcenter til at ligne en landhandel. Kæmpestort i 3 etager. Vi spiste frokost i afdelingen for alskens fastfood. Vi fik gullashsuppe, som smagte udmærket. Udenfor regnede det, så vi tog hjem og fik en middaglur og håbede, at regnen ville stoppe herefter. Ved 3-tiden igen på cyklerne. Denne gangs langs Oder hen mod Köningstor og senere Skt. Jakobikirken. Så begyndte regnen igen. På hjemvejen kom vi forbi restaurationsskibet Ladoga. I indgangen mødte vi en gruppe danskere, som var på en forlænget weekendtur til Stettin. Na, men vi kom ind og fik en mørk øl. Mens vi sad og nød den, nærmede sig tiden for aftensmad. Det endte med, at vi blev og spiste aftensmad ombord på Ladoga med udsigt til Freja. Det blev et lækkert fiskemåltid – Jonna fik torsk, og jeg tunbøf. Dertil en flaske chilensk hvidvin. Alt meget lækkert, og hele herligheden kostede 285 inkl. de 2 halve liter mørk øl – ret billigt. Hjemme igen pakkede vi cyklerne og forbereder os på at forlade Stettin i morgen.