Jakarta!

2007-11-17

Ja, Jakarta, ja! Gisteren aangekomen, zijn gevlogen vanaf Padang (West Sumatra), via Kuala Lumpur (cheeseburger de luxe bij de McD gegeten met 3 van "mijn mensen") en toen door naar Jakarta. Vandaag de "Kota toer"  gedaan, d.w.z. via nationaal museum naar het oude Batavia (of wat daar van over is), uitkijktoren Culemborg, scheepvaartmuseum in gerestoreerd VOC-pakhuis, over de vismarkt, in de prauwen via het dek van een schoener naar de kade. En dan volgt natuurlijk nog de lunch in cafe Batavia!!! Het verkeer hier in Jakarta is en blijft een ramp. Is gewoon niet uit te leggen aan iemand die hier nog nooit is geweest of in een andere grote Aziatische stad.... Hele ervaring en het is wel echt Jakarta natuurlijk. "Mijn mensen"  vinden het altijd een interessante of zelfs indrukwekkende excursie. Gelukkig maar, want daarvoor organiseer ik `m natuurlijk, hahaha! Morgen via Bogor (botanische tuin) naar Bandung en dan overmorgen naar Pangadaran, wat voor mij nieuw is. Heb er wel zin in! Twee nachten daar (hoop dat er mensen mee gaan met een door mij te organiseren excursie naar o.a. natuurpark de Green Canyon, dan kan ik er nl. ook naar toe!) en vervolgens 3 nachten Yogjakarta, ook niet verkeerd. Zit zowaar een vrije dag voor mij tussen dan! Ga ik me waarschijnlijk weer een beetje vervelen.... Nee, vind het wel weer helemaal leuk hierzo en geniet met volle teugen. Maar eerlijk gezegd heb ik ook wel zin in, over 2 weken, mijn eigen rode bank en gezellig teuten met mij dierbaren thuis. Maar dat zal snel genoeg zijn, 2 weken schreef ik al. Ik hoop wel dat Djoser me misschien toch nog voor volgend jaar 1 of 2 reizen hier geeft.... Wie weet?