Overliggerdage i Aarhus

2015-08-17 to 2015-08-19

Dag 1: Først besøg i Aarhus Domkirke og en øl ved ved åen. Sidst på eftermiddagen besøg af familien fra Møllevangs Allé 53. De kom til eftermiddagshygge og senere aftensmad. Dejligt at se familien igen. Lea var vokset, og Selma var snakkende. Meget hyggeligt gensyn. Dag 2: Vi var inviteret til aftensmad på Møllevangs Allé. Børnene ville gerne vise deres færdigheder på gyngen og i trapez. Niels gjorde klar til pizzabagning i sin udendørs pizzaovn. Først skulle der kløves bøgebrænde til ovnen. Så optænding og passe bål, til ovnen var rigtig varm. Det var rigtig spændende at følge bagningen i ovnen. Pizzaerne blev så lækre, helt på højde med stenovnsbagte pizzaer, som vi fik i Italien for år tilbage. Vi tog senere de små cykler hjem til båden ved 9-tiden. Dag 3: I dag har børnene fri fra deres daginstitioner, så der bliver udflugt til Dok 1, Aarhus´ nye stadsbibliotek med fin legeplads for børn i alle aldre. Mette kom i bil, og vi kørte alle til Dok 1. Parkeringen gik ikke helt efter planen. Det nye P-hus i niveau 0 er noget specielt. Man kører bilen ind i en boks og trækker håndbremsen. Så går man ud og sætter sit dankort i en automat. Så forsvinder bilen ned under jorden og kommer først op igen, når man sætter sit dankort i og betaler. Genialt. Men, men lige i dag kunne systemet ikke klare en Skoda Oktavia – ærgerligt – for jeg ville gerne have set det. Nå, men børnene legede meget i de forskellige redskaber og opstillinger. Da Selma skulle hjem til middagslur, kørte Mette med hende. Lea, Jonna og jeg blev lidt længere. Senere gik vi hjem til båden, og efter frokost var vi på krabbefiskeri. Det blev til 4 stk. krabber, 3 søstjerner, et par vandmænd og nogle snegle. Fin fangst, som Lea og også vi andre var stolte af. Niels hentede os inden aften. Igen en hyggelig stund med familien. Alt godt får en ende, og således også vores Aarhusbesøg. I morgen går turen nordpå og hjemover.