Bali

2007-11-26

Gisteravond op Bali aangekomen en dus afscheid genomen van Slamet (bijrijder) en Muhammed (chauffeur), Net als vorig jaar was vooral het afscheid van Slamet moeilijk, al was het alleen maar omdat hij tranen in z`n ogen had..... Maar het is heerlijk weer hier in Lovina te zijn. Ook deze groep doet gewoon lekker z`n eigen ding (veelal bij het zwembad hangen) en hoef ik niet zo veel voor te organiseren (enkel een Balinese kookcursus...). Morgen ga ik denk maar weer snorkelen (lijkt wel alsof ik het niet leuk vind, he? Beter geformuleerd: ik denk dat ik morgen lekker WEER ga snorkelen!!!). Toen ik het hotel uitkwam vanochtend wilde ik ff Eddy gaan zoeken (die ik van vorig jaar ken). En zowaar, ik zag hem direct. Ff gekletst en vervolgens heeft hij mij achter op z`n brommer naar het internetcafe gebracht. Leuk is dat toch, van die contacten! Ten eerste omdat er steeds meer mensen zijn die je herkennen en blij zijn je weer te zien (wederzijds meestal) en verder is het natuurlijk errug leuk als je per brommer naar een internetcafe wordt gebracht..... `t Gaat nu reuze snel met de tijd. Vandaag dinsdag en zondagmiddag alweer koers naar het vliegveld van Denpassar.... Had overigens ook een mailtje van het hoofd reisbegeleiding van Djoser waarin ze me een vacature voorlegde voor een baantje bij Djoser op kantoor c.q. in het land om reizigersinformatie te verstrekken. Zou van eind december tot plm een half jaar later zijn en natuurlijk zouden ze dan bij Djoser mijn reizen in Zuidelijk Afrika en verdere planning aan iemand anders toewijzen c.q. herplannen. Nou, MOOI NIET! Wel leuk dat ze me persoonlijk mailde natuurlijk (betekent dat ik onder al die andere 200 reisleiders bekend begin te raken op kantoor, kan nooit kwaad), maar ja, ik kan niet zo gauw iets bedenken waarvoor ik het reizen begeleiden (en zeker die in Namibie enzo) zou willen ruilen!!!!! En ook de reis hier in Indonesie trouwens niet, was echt heerlijk weer hier te zijn, hoewel Afrika nog steeds op nr. 1 staat). Ik realiseer me dat ik dat niet hoef te schrijven, want jullie zeggen steeds dat dat wel duidelijk is dat ik het zo leuk vind. Nou ja, `t is ook wel lekker om het te kunnen zeggen......! Ik zag dat het in NL zo`n 6 tot 8 graden is.... Wordt wel weer wennen. Hier is het goed warm (weet niet precies hoe warm, maar zeker boven de 30 graden) en de luchtvochtigheid is hoog. Wat je noemt tropische omstandigheden, Hahaha, zit niets anderes op dan een beetje in het zwembad dobberen, op een bedje liggen in de schaduw en een aan een cocktail nippen.... Overmorgen is dat weer afgelopen hoor! Dan gaan we naar Ubud, waa rhet ook wel lekker weer kan zijn, maar toch anders, ligt nl. midden op het eiland. Dus ook geen strand enzo. Maar evengoed leuk! Misschien dat ik in Ubud nog een keertje kan gaan internetten, anders zal de volgende keer vanuit Zwolliewoet zijn.....