Zambia!

2008-02-01

Hoihoi! Gisteren aangekomen in Zambia. Met regen, dat wel, maar al eerder gezegd: het is regenseizoen (alleen houdt die wel errug lang aan dit jaar...). Later op de dag knapte het weer op (gelukkig maar, want dit keer hebben ze me een tent gegeven om te slapen!). In de namiddag met drie van "mijn" mensen de booze-cruise gedaan, wat zeer gezellig was! En nu schijnt de zon het grootste deel van de tijd, met een lekker windje! Nee, niks te klagen! Natuurlijk vind ik het jammer afscheid te moeten nemen van de meeste mensen uit de groep.... is elke keer weer zo. En een beetje spannend wie er maandag uit het vliegtuig komen stappen... Maar da`s ook wel leuk natuurlijk! Eugene en de bus zijn gisteren onmiddellijk nadat we hier waren aangekomen weer vertrokken richting Botswana. Daar staat een andere (niet-Djoser) groep met panne. Hij moest dus weer 400 km rijden, daar slapen en dan de groep in Kasane (Chobe) afleveren vandaag. Ben benieuwd of hij dan laat vandaag weer hier komt of morgenochtend. Of helemaal niet? Dan moet ik voor alternatief vervoer gaan zorgen (hoewel dat natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid is): eerst naar de Victoria Watervallen en vervolgens naar het vliegveld. Maar ik verwacht vandaag nog wel een beriggie van deze of gene over de organisatie van morgen. En zo niet: kan ik mijn improvisatievermogen (hahaha) gaan gebruiken.
Zoals ik al eerder schreef was dit een zeer leerzame reis. Eigenlijk helemaal niet zo traumatisch hoor! Wel intensief. Ik ben er opnieuw achter gekomen dat ik erg bezig ben met hoe het gaat met van alles en nog wat (stof in de bus, stemming onder de mensen, lekkerende airco) enz. Nou ja, kan proberen dat ietss minder te doen maar aan de andere kant is het gewoon ik wie ik ben en hoe ik mijn reisbegeleidersschap doe. En uiteindelijk was het toch een heeeeeeele leuke reis! Ik ben nog steeds erg blij dat ik een tijd terug de stap heb durven nemen! Moet je je voorstellen, elke dag achter in bureau, hihihi!