Weer in Kaapstad

2008-02-25

Hoi hoi! Is alweer even geleden dat ik iets van me heb laten lezen op deze plek, he? Eigenlijk gewoonweg niet in de gelegenheid geweest om te internetten..... Maar nu wel. Waar zal ik eens beginnen als het gaat om de avonturen van de afgelopen tijd? Zal ik maar beginnen met te vertellen dat het nog steeds hartstikke goed gaat met me? Wel een beetje moe, maar het waren dan ook 2 bijzondere reizen.... Leuke groepen, echt leuke bijzondere mensen aan boord! Maar ook een "kak-bus". Ik heb daar vast al eerder over geschreven..... De laatste groep weigerde zelfs een dag of wat geleden om de volgende dag weer in deze bus te stappen. Uiteraard heb ik toen contact opgenomen met de lokale agent en ook met Djoser, niet omdat ik serieus dacht dat we de volgende dag een andere bus zouden aantreffen om mee verder te reizen, maar wel om serieus aandacht te vragen voor de problemen die deze busmaatschappij (lees: de eigenaar) veroorzaakt en hoezeer deze de reis voor de gasten maar zeker ook voor de chauffeur en de reisbegeleiding wordt beinvloedt door hem! Voel me gesteund door Djoser, en da`s wel lekker. Hebben hoe dan ook, ik schreef het hiervoor al, naast al het bus-gedoe, lekker getoerd. Heeeeeeeeeeel veel water gezien en soms ook op "onze kop" gehad. Etosha (normaal wit, wit, wit en droog) was groen en de zoutpan was nu een meer. Heeeeeel bijzonder. De droge omgeving van Khorixas was nu een gele zee van bloemetjes. En de Fish-river stroomde zowaar daadwerkelijk door de canyon (normaal staan er hier een daar een paar poelen water). Het grappige is vervolgens dat je dan nog een ietse pietsie verder naar het zuiden gaat, naar de Oranjerivier, en daar blijkt het waterpeil dan weer erg laag te zijn...... Nee, bijzondere reizen waren het. Heb weer wat meer (en nieuwe) ervaringen opgedaan maar al met al is het uiteindelijk heel goed verlopen dan wel afgelopen. En wat altijd geweldig blijft tijdens deze toer is, naast het genieten van met name Namibie, de contacten met de mensen hier. Echt waar, alleen daardoor is het al de moeite waard. De verwelkoming die ik overal krijg, de spontane knuffels, glimlachen, knipogen.... Super!
`k Zit nu naast Annemarie in een internetcafe. Toen we eergisteren in Kaapstad aankwamen waren de kamers in het hotel nog niet klaar. Een aantal van de mensen uit mijn groep waren het toen wel zo ongeveer zat.... moe natuurlijk van de reis en al het gedoe met de bus,  maar gelukkig konden ze op kosten van het hotel een drankje drinken. 4 Uur zouden alle kamers klaar zijn. Hahaha, ik ben tot half 5 bezig geweest, samen met de manager, om e.e.a. te regelen (maar ook hier weer, ondanks de drukte en de stress bij de hotelstaff met grapjes en glimlachen).  Aldo kwam mij zo rond half 5 ophalen om bij hem, Annemarie en Len te gaan braaien. Net op het moment dat Aldo aankwam en de kamers voor elkaar waren zag ik een aankondiging hangen dat het grootste deel van de hotelkamers tot half 9 `s avonds geen water hadden en na half 9 alleen heet water (55 graden C.......). Ik was zoooooooooooooo blij dat Aldo me min of meer ontvoerde, met alle bagage die ik bij me heb. Hihihi.  Ik kon toch niks aan het waterprobleem veranderen en ik snapte ook best dat een aantal van mijn gasten zin hadden in een douche, maar het was wel lekker om even te kunnen "ontsnappen". Hoe dan ook: `t was zo lekker om bij Aldo en Annemarie te zijn! Natuurlijk was Len er ook (Len en Aldo delen inmiddels een huis), dan nog vrienden van Aldo en "klein Danie", een vriend van Aldo die ik ook langer ken. Heerlijk gedouched, al mijn niet-schone kleren in de wasmachine en droger, gezellig samen met An broodjes en sla klaargemaakt en ondertussen werd het almaar gezelliger. Daar geslapen, al mijn spullies achtergelaten en met een klein tasje met pyama en toiletspullen de volgende morgen vroeg door Danie in zijn VW-kever teruggebracht naar het hotel. Gisteren een Kaap de Goede Hoop excursie gedaan, wat weer erg gezellig was (maar ja, zoals gezegd ook weer erg leuke mensen in de groep) en daarna met de meesten gaan eten ben Khaya Nyama., wat zoals altijd weer goed voor mekaar was. Vanmorgen om half 8 was An al gedropped door Aldo bij het hotel. Vandaar dat ze nu naast me zit. Gaan lekker "kuieren"  vandaag in het Waterfront. Straks baguette met glaasje rose op het vertrouwde plekje onder de clocktower (moet het nog wel wat warmer worden trouwens, `t was mistig en dus waterkoud daarstraks). Dan vanmddag nog een borrel drinken met Jaap, college-reisleider die overmorgen "naar boven" gaat met Eugene. Lekker eten met Annemarie en dan om 9 uur naar het vliegveld om de mensen weg te brengen. Aldo zal ons daar ophalen en dan nog lekker twee daagjes hier voordat ik zelf moet vliegen. Donderdagochtend rond 11en zal ik weer voet op Nederlandse bodem zetten. Ennnnn, lieve vrienden, ik ben dan 4 maanden (minus een week Italie met mams) in Nederland!!! 28 juni dan weer 3 toeren hier tot 5 september (als alles doorgaat) en vervolgens eind september nog eens 2 toeren hier. Neeeeeeej, ek sal nie kla nie!