Swakop

2008-10-03

Hoihoi! Ben er weer, hoor! In Sakopmund! Ben weer errug tevreden en blij! Reis gaat hartstikke goed ook al zijn de accomodaties weer eens anders dan anders. Groep is (ik zou bijna zeggen "natuurlijk") weer leuk, chauffeur, Werner, helemaal prima, alles goed en iedereen geniet, inclusief ondergetekende. Eergisteren waren we in de Sossusvlei en opnieuw werd ik uitgenodigd mee te vliegen boven de zandduinen en dit keer ook de Forbidden Coast. Prachtig!
Heb net een mail "gevonden" van Djoser met de planning voor volgend jaar: januari Thailand (1x), april/mei Kenia kampeerreis (1x en JIPPIE), juli/augustus sumatra-java-bali (2x), september t/m december Z.A.-Nam.-Bots.-Zambia (4x) en dan december/januari Kenia hotelreis (2x). De Thailandreis ga ik teruggeven en wil Djoser nog wel vragen in het begin van 2009 nog 1 of 2x Z.A.-Nam. enz. te "schenken". Nou ja, ben er een beetje beduusd van.....
Gisteravond met Tim (die hier toevallig ook was met een groep die richting kaapstad reist) lekker aan de bar van Villa Wiese gezeten en pizza gegeten. Ook lekker "gesels" met Johan en Tinky, de eigenaren van Villa Wiese en Dunedin Star. Zij begroeten mij altijd als een vriendin en kwamen dit keer toen wij aankwamen speciaal van V.W. naar D.S. om hun nieuwe hondje voor te stellen. Gaaf hoor!
We rijden met de bekende bus, type Volare. Werner heeft er 2 stoelen uitgehaald om meer ruimte voor bagage te hebben en we hebben nu 19 zitplekken (+ natuurlijk de 2 voor Werner en mij). Heb net even gekeken op de Djoser site en zie dat de volgende reis vol is.... Betekent 20 gasten. Ben benieuwd hoe Werner dit gaat oplossen, maar weet wel dat het goed komt, zal wel zien hoe!
Vanavond gaan we braaien bij Villa Wiese. Alle mensen uit de groep doen mee (d.w.z. Werner braait, ik bereid de salades en de mensen komen voor de gezelligheid en het eten). Altijd leuk. Rond 3en gaan Werner en ik de inkoopjes doen en rond 5en beginnen de voorbereidingen.
Ik geloof dat dat het wel zo ongeveer was.... Overmorgen nog een keertje de gelegenheid tot internetten en dan heeeeeel lang niet. O ja, Dada: Aussenkehr is aan de Oranjerivier, je weet wel: de grens tussen Z.A. en Namibie. En je krijgt de groeten van de mensen in Swakopmund!
Liefs voor allemaal en tot de volgende keer!