Kaapstad

2008-11-08

Vanavond (eigenlijk morgenochtend vroeg, 00.20 uur) vlieg ik weer jullie kant op. Zoals altijd met gemengde gevoelens, wel heel fijn om jullie weer te zien maar ook met spijt omdat ik het hier ook zo naar m`n zin heb. Maar ik kom hier wel weer terug!!! Gisteren hele lekkere dag gehad met een deel van de groep tijdens de Kaap de Goede Hoop excursie en daarna met bijna iedereen uit eten en ook nog stappen! Was heel gezellig! Een van mijn mensen is eer-eergisteren in een schorpioen gestapt en dus gestoken. Nou, da`s ook weer een heel avontuur hoor. Gelukkig niet dodelijk, maar wel giftig. Geen ziekenhuisopname, wel doktersbezoek en voor haar heeeeeeeeel veel pijn. Maar gaat gelukkig weer aardig goed! Verders hier in Kaapstad veel contact gehad met collegaatje Joyce, lekker samen gegeten en gedronken natuurlijk. Zij is net vanochtend vertrokken richting het noorden, begin van de reis. Wel al een van haar gasten hier in het ziekenhuis met hartproblemen. Nee, ik blijf erbij dat ik een bofbips ben. Tuurlijk kom ik ook dingen tegen op reis (zoals een tsunami, inbraak, schorpioenenbeet), maar allemaal niet echt serieus ernstig voor de groep, ik bedoel alles zover oplosbaar. Was ondanks de problemen van Joyce (ook nog gedoe met de bus wat mij zooooooooooooooooo bekend voorkomt van begin dit jaar) was ik stiekum toch wel jaloers toen ik haar in de bus zag klimmen terwijl ze voorin ging zitten en de microfoon pakte....  Zometeen ga ik voor het eerst de "hop on, hop off" busrit door Kaapstad doen. Wordt wel eens tijd dat ik weet wat dat is (raad het mijn mensen wel altijd aan....), dan ff sigaretten inslaan en, jullie begrijpen het vast al, wijntje en stokbroodje op mijn plekje onder de clocktower. He, wat een naar vooruitzicht, weer!