1. overliggerdag i Thyborøn

2017-05-10

Efter en god nats søvn stod vi op til regnvejr. Vinden fra i går var stilnet af, er stadig vestlig. Efter besøg i ”Bytinget” i går var jeg igen til formiddag på besøg der. Snakken faldt på Rav-Åge og den nye bogudgivelse om hans kamp mod Cheminova: ”Fisk kan ikke tale”. Sønnen Bjarne har et ravmuseum, som vi måtte besøge. Det gjorde vi så i dag efter middagsluren. Det var en stor oplevelse. Vi blev modtaget af Bjarne, som fortalte levende om sit og sin fars liv som fiskere og ravsamlere her i Thyborøn. Selv ravsamlingen er enorm. Mange montre er fyldt med kæder og smykker, ja selv huse og billeder lavet af rav. Bjarne har gennem Jens Østergaard hørt om vores sommertur til Skotland, så han fik vores blokadresse, da han gerne ville se og høre om vores tur gennem Caledonian Canal. Han har fisket meget i Skotland, men aldrig besejlet kanalen. PS: Vi modtog en signeret udgave af ”Fisk kan ikke tale” af en af forfatterne Jens Østergaard lige inden afgang fra Nibe. Meget spændende bog!”