Peterhead-Whitehill

2017-05-17

Distance 37,2 sømil. Vi sejlede fra Peterhead ca. kl. 10,30 – vi skulle vente lidt, inden vi fik tilladelse til at forlade havnen. Der var en stor båd på vej ind. Vi satte straks sejl og sejlede ud og nordpå mod Fraserborough. Vinden var meget ustabil. Vi prøvede alt fra hårdt kryds til sommerfugl, men til sidst opgav vi og sejlede de sidste ca. 15 sømil for motor. Undervejs kom vi forbi et fuglefjeld med utallige suler. Imponerende. Vi fik en plads i Whitehill harbour, men vi har kun 20 cm under kølen ved lavvande, men mon ikke det går! Inden fik vi tanket 100 l diesel – rød diesel med kvittering. Det var billigt 92 cent/l. Aftensmaden skulle så indtages i havnens fiskerestaurant, men ak, der lukkede køkkenet kl. 18,45, og vi kom først 19,10. Derefter gik vi op i byen -  ”uphill”, hvor der var en café og fish and chips spisested. Her fik vi en gang fish and chips, som i øvrigt var udmærket og en cola dertil. Vel hjemme ombord serverer kaptajnen et glas rødvin.