Seaport Marina – Dochgarroch

2017-05-21

Distance 7 sømil. Dagen startede med at aftale, hvornår vi kunne sluse op gennem de 4 kamre ved Muirtown. Det blev mellem kl. 11,20 og 11,30. Slusningen gik fint, vi er ved at være i træning. Vel oppe leder vi efter en pumpestation, da vi den sidste tid har døjet med toilettet. Normalt koster det 15£, men da det er søndag og ham, der normalt tømmer toiletter, ikke er på arbejde, spørger jeg slusemesteren, om han kan arrangere grejet, så jeg selv kan udføre arbejdet. Som sagt så gjort, hvorefter jeg spørger om prisen. Det er ikke noget, siger han, ”du gjorde selv arbejdet”. Han fik 6 slotsøl for ulejligheden og dertil mange tak. Derefter gik turen videre til Dochgarroch, dog efter lidt ventetid ved en svingbro. Her fik vi cyklerne frem og kørte en tur langs kanalen. Vejret har været lidt svingende, men sidst på dagen sol og ingen vind. Dejligt. Lige nu kl. 20,45 er det begyndt at regne lidt igen. Skidt, bare det er ovre i morgen, hvor Loch Ness venter. Vi vil gerne opleve søen i sol.