Drumnadrochit – Fort Augustus

2017-05-23

Distance 14,5 sømil. Der var tørvejr fra morgenstunden. Jeg reparerede vores fenderbræt og min holder til den håndholdte VHF. Så var vi efter morgenmaden klar til dagens program. Først tværs over Loch Ness til Foyers Bay, hvor der var en pier med 4,5 m vand. Her fortøjede vi for at gå en lang tur i det skotske højland. Vi skulle se 2 vandfald. Det var imponerende, forrevne, dybe kløfter, hvor vandet væltede ned igennem. Vi tog en del billeder vel vidende, at højder og dybder aldrig ydes fuld retfærdighed på disse. Trætte og sultne fandt vi heldigvis en Inn på hjemvejen, så vi fik et velfortjent hvil og hertil en pint og en pizza. Vel tilbage ved båden sejlede vi så det sidste stykke til Fort Augustus. Vi har lige fået at vide, at vi først kan sluse i morgen. Det passer os fint, så kan vi være udhvilede til de 5 sluser igennem Fort Augustus by. Her under aften gik vi en tur i Fort Augustus. Fin lille by, hvor hovedgaden er sluserne. Mange turister følger med stor interesse slusningen af både. Det jo altid spændende. Uventede ting kan ske.