Well of the seven Heads – Gairlochy

2017-05-25

Distance 10,5 sømil. Vejret har hele dagen været fantastisk. Sol – sol – sol og ikke meget vind. Turen igennem Lock Lochy var dejlig. Bjergsider på begge bredder, der tårnede sig op. Fantastisk syn. Efterhånden fik vi Englands højeste bjerg – Ben Navis – ind i synsvinklen. Vi fik en fin plads i søens sydende. Vi har strøm og adgang  til toilet og bad. Efter frokosten kom cyklerne frem, og vi tog en tur mod Spean Bridge. Lige før byen kom vi til ”Commando Memorial” – et mindesmærke for kommandotropperne, som betalte den højeste pris i 2. verdenskrig. Turen hertil var opad hele vejen, så vi orkede ikke mere og vendte hjemad igen. Inden fik vi dog lige en mørk øl at køre hjem på. Det hjalp – der var nedad hele vejen hjem. Efter den tur trængte vi til et bad. Det var dejligt. Herefter var vejret jo indbydende til grill, og således skete det. Vi fik vores første grillaften på turen. Ikke siden vi snød os til lidt grill på Venø på vores vej mod Thyborøn, i hyggeligt samvær med Stig og Birthe, John og Eva, har vejret været til grill. Denne aften sluttede i cockpittet med rødvin i glasset. Vi tørnede ind kl. 21,30. Fantastisk dag, flere af samme slags ønskes.