2. overliggerdag i Belfast

2017-06-05

Dagen bød på et interessant besøg på Titanic Experience, et museum, som ligger tæt på vores havneplads. Vi kom rundt i forskellige scenarier: The Shipyard, the Launch, the Fit-out, the Maiden Voyage, the Sinking, the Aftermath og endelig Myth’s og Reality. Altsammen meget fint sat op med 3-dimensionelle scenarier med mennesker, tale og film. Mætte af de mange indtryk fra besøget gjorde det godt med en middagslur. Senere lidt tennis fra French Open. Allerede kl. 17 gik vi ind til byen for at tilbringe aftenen med Kronborg, Ingelis, Jette og Jens Ole. Vi startede med Guinness på en pub. Senere aftensmad på et fint sted. Tjeneren var som menuerne fransk, men et udmærket bekendtskab. Efter maden var vi igen på pub, hvor vi igen fik Guinness og dertil god irsk folkemusik, som især Jens Ole var meget bekendt med og derfor kunne synge med. Højdepunktet var jo nok, da Jette dansede med en ældre herre med hat og stok. Han bevægede sig rundt i en ubestemmelig takt (utakt) til musikken, og Jette fulgte med så godt, som hun formåede. Meget underholdende. Men alt godt får jo en ende, så vi bevægede os hjemad henad midnat efter at have taget afsked med de to hyggelige par fra det nordjyske. Det blev til nogle uforglemmelige oplevelser i Belfast, som vi tager med på vores yderligere færd.