Carrickfergus-Belfast

2017-06-10

Distance 8 sømil. Det blev en urolig nat med vind af kulingstyrke – i pustene mere. Fortøjningerne knagede og bragede, så jeg stod op kl. 2 og lagde gummiben på de mest belastede steder. Det hjalp heldigvis, så det efterfølgende blev til en god søvn. Der meldes om meget vind weekenden over, så vi havde snakket om at sejle til Belfast. Her er der fine forhold og en havnepris på 16,8 £, inkl. Strøm, bad og vask. Billigt. I Carrickfergus er prisen efter 2 dage 27 £ + strøm. Nærigheden tog os, og vi sejlede tilbage til Belfast. Vi fik en fin plads, og hvad der er endnu bedre, nu virker vores strøm igen. Det er bare dejligt. Så med fuld tank af både diesel og vand, strøm, der virker, ja, så mangler vi bare ordentligt vejr, så vi kan sejle til Dublin. Efter en del forsøg på telefonen for at ønske Kirsten tillykke med fødselsdagen, lykkes det endelig. Hun var til klassefest i Valsted – det er 50 år siden, hendes klasse gik ud. Lige nu ser jeg WM-kvalifikationskamp mellem England og Skotland. Stadig 0-0, men der bliver gået til sagen. I de sidste 6 min. blev der scoret 3 mål, og det hele endte 2-2. God kamp. Flotte mål. Lee Griffith scorer begge skotternes mål på 2 direkte frispark med 3 minutters mellemrum!!