Malahide-Dublin

2017-06-16

Distance 14,8 sømil. Pga. tidevandet kunne vi først komme afsted kl. 15. Derfor blev der tid til et besøg i Malahide kirke og senere et besøg på Malahide Castle. I kirken overværede vi den sidste del af en katolsk messe. Senere på slottet var vi på en guidet tur. Et unikt castle, som fra 1174-1974 var beboet af en og samme familie, nemlig familien Talbot. Dette er selv i England og Irland meget usædvanligt. Det er grunden til, at vi i dag kan se stuer, børneværelser og halls, der har været i brug for nylig og desuden følge historien i billeder, møbler og indretning. Særlig sjovt for os var et dukketeater fra 1800-tallet, for over scenen stod: ”Ei blot til lyst”. Altså stammede dukketeateret fra Danmark, og vi forklarede, hvad teksten over scenen betød. På hjemvejen gik vi på bar. Fik torsk og chips med en lille øl til. Derefter var der afgang kl. 15. Vi satte sejl uden for sandrevlen, som der nu var rigelig vand over. For fulde sejl mod Irlands øje og Hovd. Desværre kunne vi ikke holdt højde ind mod Dublin. Vinden var ret vest, så motoren måtte igen vise sit værd. Distance 14,8 sømil – halvdelen for segl. Vi får en rimelig plads i Poolberg Marina. Dagens tilbud, som vi tog, var 3 dage for 60 € - ikke helt dårligt. Vi betalte 78 € for 2 dage i Malahide!!!