2. overliggerdag i Dublin

2017-06-18

Først en længere cykeltur ind til Guinnessbryggeriet. Guinness Storehouse er lavet som et kæmpe ølglas med udstillingen i 5 etager for at slutte øverst oppe i Gravity Bar, hvor man får en velskænket pint af Guinness. Vi fik tilkæmpet os et par stole ved vinduet, hvor vi havde en formidabel udsigt over Dublin. Bryggeriet blev grundlagt i 1759 og er i dag verdenskendt. Dog mødte vi på toppen et par fra Schweiz, som aldrig havde smagt Guinness. Der var flere på den øverste etage, der lod glasset stå og åbenbart ikke brød sig om øllet. Hele udstillingen var fint sat op, men det hele er jo ret simpelt. Det handler om byg, humle, vand og lidt gær, og sådan er det vel med det meste øl. Der kan tilsættes smags- og farvestoffer, som gør øllene forskellige, og så er det vel bare at drikke det og håbe, det smager!! Nå, så på cyklerne igen og ind til Tempel Bar området og finde et sted til frokost. Vi gik lidt rundt og endte samme sted som i går. Under frokosten fik vi selskab af et amerikansk par fra South Carolina. Det blev meget hyggeligt med en snak om stort og småt, bl.a. Thrump, som de ikke følte sig helt sikre på. Også børnene blev nævnt. De har 2 piger, som går på hvert sit universitet i South Caralina. På hjemvejen passerede vi ”Wall of Fame” – med kunstnere, vi ikke rigtig kendte. Endvidere fik Jonna et billede af en meget flot bygning på modsatte flodbred. Det viste sig at være det gamle ”Costum House”, som nu rummer miljøministeriet. Aftensmaden var igen på grill. Kartoflerne måtte have lidt ekstra varme, og de ”irske bøffer” havde lidt flere sener, end vi er vant til!! Men bortset fra det, så blev vi mætte.